dinsdag 26 juni 2012

DIY: Quote op je muur!



Je kunt een muur verven, behangen, maar een quote op je muur maken is origineler toch? In deze DIY laat ik jullie zien hoe je heel makkelijk een quote op je muur krijgt. Zelf wilde ik het eerst verven maar ten eerste, als ik een streep schilder gaat die al schuin, laat staan als ik letters moet schilderen.. En ten tweede, als ik er genoeg van zou krijgen krijg ik het niet zomaar weg, dus.. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!


Materialen:
- Oude tijdschriften
- Schaar
- Tape/plakband (ligt aan je muur, misschien plakt het met plakband al genoeg)
- Pen/potlood
- Eventueel rond voorwerp om de O, P, D, enz. te kunnen tekenen



 1. Zoek wat oude tijdschriften. Zelf heb ik er aan 1 genoeg gehad maar het ligt eraan wat voor tijdschriften je hebt. Heb je een tijdschrift met veel plaatjes dan kom je al een heel eind, maar staat er veel tekst in, heb je blijkbaar meerdere nodig. Begin eerst met bladzijdes uit te schreuren waarvan je denkt dat ze geschikt zijn. Als je een witte muur hebt, moet je zorgen dat je zo weinig mogelijk lichte kleuren hebt, want dit kan onduidelijk worden.


2. Zelf heb ik eigenlijk niks voorgetekend en ben ik meteen begonnen met knippen. Alleen bij de moeilijke letters heb ik even wat lijnen getekend als hulp. Je kunt als je bijvoorbeeld al één T hebt uitgeknipt deze ook hele tijd overtrekken, dat scheelt wel wat werk namelijk. Als je het jezelf makkelijker wil maken schrijf je even de quote op een blaadje. Elke keer als je een letter hebt uitgeknipt streep je die letter weg. Zo raak je niet in de war.


3. Als je alle letters uitgeknipt hebt kun je ze het beste even in de goede volgorde leggen. Ook kun je dan kijken hoe je het precies op je muur gaat plakken en hoeveel ruimte het in beslag gaat nemen. Als je dat hebt gedaan kun je beginnen met plakken!

4. Door het plakband dubbel te vouwen, blijft het aan beide kanten plakken. Vouw steeds niet te grote stukken plakband/tape en plak dat verspreid over de letter. Bij het meeste plakband/tape is het zo als je het ergens op plakt en je het er weer af haalt het daarna lang niet meer zo goed kleeft, dus heb je een keer verkeerd geplakt haal het er dan gewoon eventjes af en doe er nieuw op.


 5. Plak dan alle letters op de muur. Druk alle letters stevig aan en zorg dat ze niet gaan kreukelen als je ze op de muur plakt, dit gebeurt namelijk erg snel, vooral als je wat minder steviger papier hebt.


6. Uiteindelijk is dit mijn resultaat geworden. De laatste zin lijkt wat onduidelijk maar dit komt door de foto. Het is een quote van Bruno Mars, uit het liedje 'who is'. Als je geen quotes weet of kunt verzinnen kun je gewoon op google intypen : "Tumblr quote" of je zoekt op www.weheartit.com naar quotes.


Hier nog wat inspiratieplaatjes:








Veel succes!

1 opmerking:

  1. Wat leuk zeg!
    Wij hebben laatst ook een DIY over Quotes voor op de muur geplaatst!

    http://www.thetravelrunway.nl/?p=168

    BeantwoordenVerwijderen